Prøvetime hos RIRI

Ønsker du en prøvetime hos os og er du minimum 6 år gammel, kan vi tilbyde dig en gratis prøvetime, ved en af vores dygtige undervisere og søde elevhest/ponyer! Hvis det kunne være noget dig, så skriv til en af vores undervisere.

Oplysninger og andet vedrøende vores undervisere, står nedenfor.

Hvad skal jeg forberede mig på ved at gå til ridning.
Hvis du er nybegynder og ikke har redet ret meget før, så skal du have en trækker med, til dine ridetimer. Dette kan være dine forældre eller søskende over 18.
Hvis du har redet før og skal ride på et øvet hold, forventer vi du kan strigle, sadle op og af og du skal forberede dig på, at kunne komme til at sadle op og af.

Skal jeg selv have udstyr med? (Ridehjelm og ridestøvler)
Ja, hvis du ikke selv har en ridehjelm kan du kan bruge en cykelhjelm, og når du ved med sikkerhed at det er ridning du vil, kan du investere i din egen ridehjelm. Derudover skal du, hvis du ikke selv har ridestøvler, have fodtøj med hæl og som går op over anklen, såsom gummistøvler eller vinterstøvler kan benyttes. Dette er vigtigt grundet af sikkerhedsmæssige årsager, da du kan sidde fast i stigbøjlen hvis det er tennissko eller åbent fodtøj, dette er dermed forbudt at ride i.

Hvis enten min mor eller far er utrygge ved heste?
Så skal vi nok hjælpe, så de bliver trygge. Underviserne hjælper altid i starten med at sadle op, hvis du ikke har redet før. De skal nok tage sig godt af dine forældre og lære dem, sammen med dig, at hestene ikke er farlige. Selvom din mor eller far er utrygge, så skal der altid være en voksen over 18 år med dig på rideskolen, mens du rider.

Hvornår skal jeg komme?
Ved første ridetime skal du komme minimum 20 min. før du skal ride. Så er der god tid til at ridelæreren kan lære dig at kender og vise og fortælle hvordan man gør. Skal du selv sadle op, skal du selvfølgelig komme i god tid.

Ønsker du en prøvtime så klik på "opstartblanket" og send en mail til en af vores undervisere.

For at tilmeld sig til prøvetime

For at fortsætte hos RIRI

RIRI´s undervisere

Stephanie Horn

Underviser mandag, tirsdag og torsdag

Jeg hedder Stephanie,  og jeg er 26 år.

Jeg underviser mandag, tirsdag og torsdag i henholdvis begynder og øvet hold.

Jeg har undervisere erfaring for ti år, hvor jeg har lært flere unge ryttere grundridningen og blive trygge på hesteryg, ved både stævne og den daglige ridning.

For mig handler ridning om kompromiser og derfor skal vi møde rytteren og hesten hvor de er, på pågældende dag.

PS. Jeg har ingen ledige pladser lige foreløbigt

Ønsker du at ride hos mig, så kan jeg kontaktes på: 30560295

De bedste hilsner

Stephanie Horn

Helle Nygaard

Underviser onsdag

Jeg hedder Helle, og jeg underviser onsdagens elevhold i Rind Rideklub.

Jeg har mere end 10 års erfaring med undervisning af elevhold, og siden 2019 har jeg også undervist private ryttere i ridning og hestetræning som en del af min beskæftigelse.

Jeg er uddannet BBH Basisinstruktør, og det betyder, at jeg underviser ud fra viden om hestens fysik og indlæring og rytterens mindset. Mit hjerte banker for etisk og forskningsbaseret hestetræning, hvor særligt grundridning og dressur har min interesse.

Jeg løser opgaven omkring undervisning i elevskolen med stor omtanke for hestenes velfærd, og jeg forsøger altid at få det bedste ud af de ressourcer, jeg har til rådighed. Jeg stræber efter at skabe udvikling og rideglæde for både heste og ryttere, gennem et trygt og positivt læringsmiljø, hvor varierende træning og brug af rekvisitter spiller en vigtig rolle.

Vil du skrives op til en plads på et af mine hold, så kan jeg kontaktes på:

riri.onsdag@gmail.com

De bedste hilsner